top of page

Persoonlijk

De tweede blog over onderwijs deze keer over de eerste klas en de winter

 

Het is oktober en het wordt steeds kouder en guurder het regent en het is donker veel donkerder dan de zomer. Ik voel me al een poosje niet zo goed en dan niet lichamelijk ,maar in mijn hoofd. Ik moet weer naar school en wordt heengebracht en opgehaald door iemand die waar bij ik ook elke maandag mijn huiswerk ga maken ,maar vooral tekenen, mama zegt dat die vrouw mij helpt met dingen ,maar dat geloof ik niet zo, ik ben alleen maar aan het tekenen bij haar ,maar de vrouw staat voor de deur. Ze belt aan, ik geef mijn moeder een kus en ga.

 

De eerste paar lessen gaan wel goed, ik loop met de hele klas mee de hele tijd en zit vaak bij Jutta in de klas. En we praten ook wel eens ,maar als de leraar zegt dat we ons stil moeten houden houd ik me stil ik ben dan bang dat ik te veel op val. Dus houd ik me netjes stil.

 

Vandaag krijgen we de cijfers terug van de duits toets die we laatst hebben gedaan. Ik heb er heel goed voor geleerd. Dus ik denk dat ik een goed cijfer krijgt. De lerares zegt de cijfers op. 'Jutta een 7'. Ik ben blij voor haar, Jutta had er ook heel goed voor geleerd nou dan moet ik ook wel een goed cijfer krijgen. 'Emma, uhm..... een 5'. He, een vijf hoe kan dit ik had het nog zo goed geleerd. Ik kijk om me heen het is even stil iedereen tot nu toe heeft een goed cijfer behalve ik. Ik had tijdens de toets wel dat ik het niet meer wist ,maar zo'n slecht cijfer kan toch niet?. De hele klas kijkt me aan, ze zijn allemaal zo slim en ik ben dom.

 

Later app ik mijn moeder in de pauze, ze zegt dat het maar een 5 is en dat ik die zo weer op kan halen, maar het is niet goed genoeg het is slecht de laatste tijd haal ik vaker slechte cijfers en heb ik het idee dat ik te dom ben het tempo en het leren bij te houden. We hebben straks nog een paar lessen en kan ik weer lekker naar huis en op de bank zitten.

 

Ik ben moe, en ben veel vaker thuis het gaat niet goed met mij het is november en het is steeds donkerder buiten. Ik ben weer thuis ,omdat ik heel erg moe ben. Ik doe ook niet veel, mijn moeder heeft ook door dat het niet goed me gaat. Ze heeft volgende week een gesprek met mijn mentor.

 
 

Liefs Emma

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Update (Bonusblog)

Hey, vandaag een blog over hoe het met me gaat, want hoe gaat het met me mentaal?, dat lees je in deze blog, dit is wel een heftige blog, dus kan je hier niet tegen, of ben je nog erg kwestbaar, besch

Post: Blog2_Post
bottom of page