top of page

Flamingo's spotten, en mezelf voorstellen

Hey, Mijn eerste weekverhaal, dit wordt een lange denk ik ,want ik ga mezelf wat uitgebreider voorstellen en vertellen waarom ik dit wil doen, ook ga ik vertellen ,wanneer ik ga posten daar ga ik eerst mee beginnen:

 

Dinsdag: Tips; Tips over van alles. Wat met autisme te maken heeft

Woensdag: Een persoonlijk verhaal

Donderdag: Bonus dag; soms wel een blog soms niet

Vrijdag: Week verhaal, een verhaal over deze week, waar liep ik tegen aan en wat ging er goed?

Zondag: Bonus dag; zie donderdag

 

Ik wil jullie eerst even bedanken voor het volgen en het lezen van mijn blogs ik ben jullie daar erg dankbaar voor, en als jullie tips, opmerkingen of suggesties hebben ik sta hier voor open, het kan via Instagram of via de mail, een vraag mag je ook altijd stellen over een bepaald onderwerp. Echt heel erg bedankt

 

Ik wil me nu ook even wat beter voorstellen, en nog een keer uitleggen ,waarom ik deze blog ben gestart en nu wat uitgebreider:


Met wie woon ik?: Mijn vader, broertje, en mijn moeder

 

Waar woon ik?: in Emmen, Ja jongens in Emmen van de dierentuin en fc Emmen wat niet zo goed ging haha

 

Hoe oud ben ik?: Ik denk dat de meeste dit wel weten ,maar ik zeg het nog wel een keer haha ik ben 18 jaar

 

Wat zijn mijn hobby's?: Tekenen, fotografie, schrijven, series kijken, lezen, eten (haha), wandelen, verder vind ik nog zo veel dingen leuk, maar dit zijn de meeste dingen die ik doe in mijn vrije tijd je kunt mijn teken insta trouwens ook volgen: Pencilandpaperdraw

 

Waar loop ik het meeste tegen aan qua autisme?: ik denk echt wel de prikkels die ik binnen krijg en het anders zijn steeds dat ik niet mee kom met de rest van mijn leeftijdsgenoten bijvoorbeeld, en de vooroordelen zijn ook heel vervelend

 

Lievelingseten?: Eten is een groot deel van mijn leven ik werk in een bakkerij natuurlijk en ik houd ook heel veel van eten. Vooral van chocolade, pasta's, salades, en eigenlijk vindt ik alles wel lekker.

 

Lievelingsdier?: Hond en flamingo

 

Heb ik zelf ook dieren?: Ja een hond: Kenzo konijn: Stampertje

 

Waarom doe ik dit?: ik doe dit om meer duidelijkheid te scheppen wat autisme precies is en andere mensen te helpen ,met het accepteren van hun autisme door herkenbare blogs te maken, ook wil ik dat kinderen zich herkenen in zulk soort verhalen en zich niet raar gaan voelen, ik wil ook autistiche mensen en niet autistiche mensen bij elkaar brengen, door zulke blogs te schrijven hoop ik meer duidelijkheid te creëren en te laten zien dat autisme zoveel meer is dan alleen maar duidelijkheid willen, zodat de toekomstige generaties na ons niet raar gevonden wordt en gek gevonden wordt, omdat ze autisme hebben en mischien wat 'anders' zijn.

 

Ik hoop dat jullie nu weten wie ik zo ongeveer ben haha nu ga ik echt over op het weekverhaal:

 

De week begon op zich wel goed ik ging gewoon weer om 8 naar de bakkerij en we gingen weer brood maken om in de winkel te verkopen, wel hadden we een gesprek met 'de hoofdbegeleider' (lees: ik noem hem zo even zodat jullie weten wie ik bedoel haha). Ik heb het idee dat ik minder mag ,omdat ik minder snel leer dan de andere werknemer die ook veel nog moet leren. De hoofdbegeleider zei dat dat echt niet zo is dan ik voor 100% geaccepteerd wordt. Ook zei hij dat ik heel goed ontwikkelde en dat ik er heel erg mee bezig ben ook. En ik ben nu ook een tussenpersoon tussen de winkel en de bakkerij ik krijg dus meer verantwoordelijkheid wat heel fijn is, maar het voelt ook beetje alsof ze niks anders voor me weten, s'avonds ging ik nog even met mijn moeder naar mijn zus en daarna gingen we naar bed, mijn vader vader broertje waren er niet ,want mijn broertje ging met mijn vader mee naar het werk hij is vrachtwagenchauffeur.

De kat van mijn zus

Dinsdag: deze dag was best wel spannend, want ik ging de tweede vaccinatie halen , ik vond het prikken niet eng ,maar er alleen heen gaan wel, de vorige keer ging mijn vader mee ,maar ik wou alleen en ik kon ook wel alleen. Maar toch vond ik het spannender dan gedacht. Ook heb ik in de winkel gestaan wat best spannend was weer, en ik had weer het idee dat ik heel veel dingen fout deed en dan voel ik me klunzig en een loser. S' avonds ging ik in bad, en ik hoopte dat het ontspannend zou zijn dat was ook wel een beetje zo ,maar niet zoals ik hoopte, ik was wel best trots , want ik de vaccinatie gewoon overleefd en alles ging goed in mijn eentje. In bad heb ik mijn blog aangemaakt.


Woensdag: Ik was behoorlijk ziek van de vaccinatie en ben dus ook niet wezen werken, helaas, maar het was ook wel weer lekker en ik had ook echt niet kunnen werken hoor, ik had het warm en koud en mijn hele lichaam was ook helmaal onrustig. Ik baalde ook echt wel.


Donderdag: vandaag gingen we een dagje weg: Mama, mijn oma, mijn vriendin en ik zelf dus haha, we gingen naar de orchideeënhoeve, als je niet weet wat het is zoek het even op internet het is hartstikke leuk, ik voelde me nog steeds niet goed, maar we hebben toch besloten te gaan. Het was ook super leuk behalve de vlindertuin al die vlinders en je weet niet waar ze weg komen. Heel veel mensen vinden het leuk nou ik niet. We hebben wel flamingo's gezien en ze waren ook best dichtbij ik straalde helmaal haah ik was net een klein kind in een speelgoed winkel haha. Een flamingo winkel dan denk ik haha. Het was een super leuke dag ,maar ook heel intens en vermoeiend met al die mensen in de orchideeën hoeve. Ik voelde me ook nog niet helemaal goed dus heb ik besloten me ziek te melden voor vandaag ,want niemand had er wat aan dat ik zwetend in de winkel stond of in de bakkerij.


Vrijdag: vandaag dus haha, mama en ik hebben vanochtend gewandeld in het bos, wat heel fijn was, in de natuur, we waren wel even de weg kwijt ,maar we zijn weer terug haha, verder ben we vanmiddag een nieuwe riem voor Kenzo gekocht nu typ ik voor de tweede keer deze blog ,want net had hij alles er uit gegooit ik kon net wel janken ,maar we gaan gewoon verder haha, nu ben ik moe en voel ik me wel ziekjes. Mijn vader een broertje komen straks ook weer terug dus ik moet ook even weer wennen een vol huis. Maar ik weet dat ze lezen haha dus ben ik wel blij dat ze weer komen


Ik wil eindigen met deze quote hij past heel goed ook bij deze blog en bij mij;

Liefs Emma

33 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Weekverhaal

Hey, weer een week verhaal, een vrij normale week met weinig nieuwe of bijzondere dingen, maar toch een vermoeiende week, weten hoe mijn week was en waar ik allemaal tegen aan liep?, lees dan gauw ver

Post: Blog2_Post
bottom of page