top of page

Tips om onderprikkeling te voorkomen (Tip blog)

Hey, vandaag een blog met tips om onderprikkeling te voorkomen, dit komt meer voor dan je denkt, in deze blog geef ik tips wat voor mij helpt!, mischien helpt het ook voor jou!

 

Een vaste routine:


Probeer zo veel mogelijk voor een vaste routine te zorgen en daarbij ook genoeg activiteiten te plannen. Zorg er bijvoorbeeld voor dat je elke dag een tijdvak inplannend waarin je een activiteit doet wat voor prikkels zorgt. Deze activiteit kan natuurlijk van alles zijn. Kijk welke activiteit bij jou past!. Je kan het!

 

Zorg voor (genoeg) prikkels:


Als je merkt dat je onderprikkeld begint te raken of als je denkt ik ben toe aan wat prikkels. Zorg dan dat je ook prikkels binnen krijgt. Doe bijvoorbeeld de lichten aan in huis. Of zorg voor muziek. Ook dit is natuurlijk voor iedereen anders, kijk wat bij jou past en ga experimenteren!

 

Stimmen:


Naast dat stimmen erg kan helpen tegen het binnen krijgen van prikkels. Kan het ook erg helpen voor het juist binnen krijgen van prikkels. Als je dit dus genoeg doet dan kan dat onderprikkeling voorkomen. Kijk wat voor manier van stimmen bij jou past!, je kan het!

 

Bespreek het:


Bespreek dat je last kan krijgen van onderprikkeling. Zo kan een ander je helpen dingen te ondernemen of gewoon even met je te praten wanneer die gene merkt dat je onderprikkeld bent of begint te raken. Dit bespreken kan erg lastig zijn. je kunt er ook voor kiezen het (eerst) op te schrijven en het zo te vertellen. Kijk eens wat voor manier van bespreken bij jou past. Je kan het!

 

Zorg voor genoeg beweegmomenten:


Bewegen is erg belangrijk om onderprikkeling te voorkomen. Beweging kun je natuurlijk op heel veel manieren doen en het ook helemaal aan jou wanneer je dit toepast. Bewegen kan soms wel moeilijk zijn om te gaan doen. Als je dit moeilijk vindt zorg dan dat je de beweging goed in pland. Je kan het!


 

Wil je wat kwijt?, wil je gewoon even praten?, of heb je een tip nodig?, stuur me dan een dm of email, heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt, of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks, en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?, en/of heb je een tip?, laat het weten in de reacties!, mischien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma




26 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page