top of page

Kopie van Boek recensie Blauwe dagen

Hey!. Het is weer dinsdag dus tijd voor een nieuwe boek recensie!. Dit keer over het boek: Blauwe dagen van Caja Cazemier. Een boek wat ik een paar jaar geleden al las, maar nog steeds dagelijks wel eens in mijn hoofd ronddwaalt!. Weten waarom dat zo is?, en wat ik er van vond?. Lees dan gauw deze blog!


Trigger Warning: Depressie, zelfbeschadiging, suïcide

 

Schrijfster:


Caja Cazemier

 

Genre:


Young adult/Jeugd

 

Belangrijkste onderwerpen:


Depressie, zelfbeschadiging, suïcide

 

Waar gaat dit boek over?:


Dit boek gaat over Janna die al een tijdje niet zo heel lekker in haar vel zit. Als haar vriendje het dan ook nog uitmaakt. Komt dat heel hard aan, dat zorgt er voor dat ze nog verder het donkere gat in zakt, dan waar ze al in zat. Ze kan nergens meer van genieten, er hangt een soort grauwe mist over haar heen, de hele dag. Na heel lang dit gevoel te hebben besluit ze hulp te zoeken en het tegen haar ouders te vertellen. Een lange weg met verschillende therapieën volgt.

 

Wat vond ik van dit boek?:


Ik vond het een erg mooi boek. Ik las dit boek al een tijd terug, maar eigenlijk zweeft dit verhaal nog steeds soms rond in mijn hoofd!. En dat op een positieve manier!. Het is een erg mooi en bijzonder boek. Mooi ,omdat het hele heftige thema's bespreekt, maar op een best luchtige manier, zodat iedereen het zou kunnen lezen. Bijzonder, omdat de thema's die besproken worden niet in heel veel jeugd boeken besproken worden, en wel erg belangrijk zijn!. Toen ik dit boek las, zat ik zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel, dit boek zorgde voor iets meer herkenning. Ook pak ik dit boek er soms even bij als ik weer terugval in mijn depressie(s). Het beschrijft zo goed hoe je, je kan voelen als je een depressie hebt!. Dit boek heeft heel veel voor mij betekent (Lees: En eigenlijk nu nog steeds)

 

Favoriete quote uit het boek:


'Ja maar daar schiet je niet zo veel mee op, dus uiteindelijk heb ik geaccepteerd dat het is gelopen zoals het is gelopen'

 

Wat heb ik geleerd van dit boek?:


Dat iedereen in een depressie kan belanden. Of je nou jong, oud. Naar school gaat of niet naar school gaat. Het maakt niet uit iedereen kan in een depressie belanden.! Het leerde me ook dat mijn gevoelens er mochten zijn, en dat ik niet de enige was die zich (soms) zo voelt/voelde

 

Raad ik dit boek aan?:


Ik denk dat je dat inmiddels wel kan raden. Maar als je het nog niet wist, ja ik raad dit boek zeker aan!. Voor eigenlijk iedereen!. Het is een heel fijn boek en een boek waar je zeker heel veel van leert!. Of je nou kampt met depressie(s) of niet. Ook voor de wat jongere lezer, die toch ook wel boeken willen lezen met een wat heftiger onderwerp. Is dit het perfecte boek!

 

Wil je even praten?. Heb je advies nodig?. Of wil je je hart luchten?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt. Of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks!. En je bent het echt waard!

 

Heb je dit boek al gelezen?. Zo ja wat vond je er van?. Zo nee zou je dat graag willen?. Laat het weten in de reacties!. En start het gesprek!

 



 

Liefs Emma


14 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page