top of page

#ikgaoffline (Bonusblog)

Hey, vandaag een blog over offline gaan het heeft niet veel met autisme te maken, maar zekers wel met mentale gezondheid, wil je weten hoe ik dit heb ervaren?, en waarom ik dit deed?, lees dan gauw verder!

 

Waarom wou ik offline gaan?:


Vorige week zondag ging ik helemaal offline dus geen telefoon, Instagram, facebook, pinterest of wat voor ander platform dan ook, dit deed ik omdat ik merk dat ik tegenwoordig mijn mobiel als coping gebruik dus als het niet goed gaat dan grijp ik hem. En omdat ik niet precies weet of ik nou helemaal gelukkig wordt van mijn mobiel en alle sociaal media kanalen, ik vond het nodig offline te gaan en deed dit dan ook. De challenge van de linda.meiden kwam op precies het goede moment

 

Wat deed ik eigenlijk tijdens het offline gaan?:


Ik ben vooral bezig geweest met de website, ik heb mijn bullet journaal er weer bij gepakt, ik heb een serie gekeken, op de televisie natuurlijk ;), en ik heb echt even de tijd genomen om goed te gaan plannen, ook heb ik heerlijk gelezen zonder enige afleiding.

 

Hoe heb ik het ervaren?:


Ik miste mijn telefoon enorm, ik wou er steeds naar grijpen, normaal heb ik niet door hoe erg ik het eigenlijk doe, maar omdat ik er nu op ging letten kwam ik erachter dat ik er best veel naar grijp, wanneer ik me slecht voel of als ik het gevoel heb dat ik wat verplicht ben. Maar aan het einde van de dag voelde me beter en rustiger in mijn hoofd. Die rust in mijn hoofd was heerlijk ook voelde ik me niet zo onzeker en voelde ik me met het maken van de site ook erg productief, want als je je telefoon niet hebt wordt je ook niet afgeleid van een melding op instagram en/of facebook en kan je gewoon door gaan zonder steeds de drang om naar je telefoon te kijken. Dat vond ik erg fijn, maar ik had s'avonds ook enorm het gevoel dat ik iets miste, ik moest eigenlijk van mezelf nog even kijken op mijn telefoon voordat ik naar bed ging, en dan vooral op instagram, want stel je voor dat iemand wat stuurt en die heeft mij heel hard nodig?, of ik mis een appje van mijn vriendin?, maar toch deed ik het niet, en dat vind ik best knap van mezelf al zeg ik het zelf ;)

 

wat heb ik van het offline gaan geleerd?:


Dat ik de offline dagen veel en veel vaker ga toepassen, dat ik echt een beetje weer moet leren leven zonder mobiel en sociaal media, en dan vooral instagram ,want dat is echt een ding wat ik echt veel en veel te vaak doe, ik scroll soms doelloos en denk daarna, ik had nog zo veel moeten doen, daarom wil ik dit echt veranderen. Ik ga timers op mijn telefoon zetten, goed de instappost inplannen en ook echt insta tijd inplannen, ik hoop dat me dit een beetje gaat lukken het voornemen is al goed tenminste ;)

 

Wil je gewoon even praten?, heb je een tip nodig?, of heb je advies nodig?, stuur me dan een dm of email, heb je acuut hulp nodig?, neem dan contact op met iemand die je vertrouwt, of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?, en/of heb je een tip?, laat het dan weten in de reacties!, mischien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma

16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page