top of page

Ik en yoga (Bonusblog)

Als je mij een beetje volgt op instagram weet je dat ik sinds een paar maanden weer ben begonnen met yoga en dat ik daar heel erg veel baat bij heb. In deze blog lees je mijn relatie met yoga!. En hoe ik ben begonnen!

 

Het begin:


Ongeveer vier maanden geleden begon ik (weer) met (thuis)yoga. Ik had als eens eerder yoga gedaan dus ik wist wat het ongeveer was. En dat ik er eigenlijk toen al best veel baat bij had. Ik dacht laat ik weer beginnen misschien heb ik er nu ook wel weer wat aan. Op dat moment zat ik eigenlijk nog midden in een (zware) depressie. Dus ik dacht na van alles al geprobeerd te hebben dat dit misschien wel een beetje zou kunnen helpen. En ik wist al dat yoga goed voor mijn lijf is, omdat ik door mijn autisme best wel vaak last van spierspanning heb en eigenlijk altijd last van mijn rug heb vooral bij stress. Dus yoga is daar natuurlijk hartstikke goed voor!


Ik begon dus met hele simpele (thuis) video's en in het begin was ik dus echt een houten hark en lukte eigenlijk niks haha. Ik ben best wel lomp en helemaal niet lenig dus het was echt een drama. Maar eigenlijk hoe langer ik bezig was (ik deed het iedere dag) hoe meer ik besefte dat ik steeds meer kon en dat ik er ook steeds meer ontspanning van kreeg

 

Een paar weken niks kunnen doen:


Toen ik gescheurde enkel banden had kon ik een paar weken helemaal niks dus ook geen yoga en ik merkte al gauw dat dat niks doen helemaal niet goed voor mij was. Mijn spieren begonnen weer pijn te doen, ik kreeg weer veel meer spierspanning enzovoort. Maar ja ik kon en mocht niks van de huisarts. Dus daar zat ik dan een paar weken met mijn voet omhoog


Toen het gelukkig weer iets beter met mijn enkel ging en ik eindelijk weer rustig aan een beetje mocht bewegen. Begon ik natuurlijk direct weer aan yoga. En direct merkte ik dat ik dat nog wel het meeste had gemist van alle dingen die ik niet kon en mocht doen!

 

Het blijven doen:


Nu ben ik natuurlijk al weer een tijd verder. En nog steeds doe ik het iedere dag en steeds een beetje moeilijker zodat ik mij zelf en mijn lichaam uit blijf dagen. Soms doe ik het zelfs twee keer op een dag als ik merk dat ik dat echt nodig heb.


Ik ben van plan het echt nog wel een tijd door te blijven doen!, omdat ik er zoveel profijt van heb!

 

Twee accounts waar ik (thuis)yoga op volg:


  • Yoga met Milou:

Met dit YouTube kanaal begon ik. Ik zag deze als eerste staan en deze was Nederlands en als je met yoga begint is dat wel zo fijn haha. Op dit kanaal staan beginners yoga video's heel handig als je dus net begint. En ook kan je op dit account meer de verdieping in gaan!. Alles in een dus!


 

  • Nova Luna Yoga:

Met dit YouTube kanaal ben ik nu vooral bezig. Hier mee ga je iets meer de verdieping in!. En het is ook Nederlands!. Erg handig als je al iets meer de verdieping in wilt gaan!. En als je dus ook echt wat meer de spirituele kant op wilt gaan!


 

Wil je wat kwijt?. Wil je gewoon even praten?. Of heb je advies nodig?. Stuur mij dan een dm of mail!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?. En/of heb je een tip?. Laat het weten in de reacties misschien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma

16 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page