top of page

Hoe kom je weer terug in je ritme na de feestdagen (Tip blog)

Hey, vandaag een blog hoe je weer terug in je ritme kan komen na de feestdagen, voor veel mensen is dit lastig, zo ook voor mij, ik heb gaande weg mijn leven wel wat tips verzameld, weten wat voor tips ik heb?, lees dan gauw verder

 

Bouw rustig op:


Ga niet te snel je ritme weer terug in, je hebt namelijk de feestdagen er op zitten en dat kan best wel heftig zijn geweest, met opbouwen bedoel ik natuurlijk vooral de dingen die niet perse direct moeten, werk en school, kan je vaak niet rustig opbouwen, want dat begint natuurlijk direct weer, maar met andere dingen wel, ga na wat je rustig op kan bouwen, en doe dat dan ook, voor iedereen is dit verschillend natuurlijk

 

Stel prioriteiten:


Deze is ook erg belangrijk en sluit mooi aan bij de eerste, stel prioriteiten, kijk wat voor jou belangrijk is die week te doen, zo kan je ook kijken wat je rustig op kan bouwen, ook dit is natuurlijk voor iedereen verschillend, kijk eens waar bij jou de prioriteit ligt!, je kan het!

 

Plannen:


Ook met terug in je ritme komen is dit erg belangrijk, pak je planner er (weer) bij, en plan, plan rust in, sport, en ga zo maar door alles wat je kan plannen en wat te plannen valt, probeer wel ook nog ruimte er in te laten en niet te strak te plannen, dit kan namelijk zorgen voor meer stress, probeer er dan ook echt een ritme van te maken, dit helpt namelijk heel erg met het opbouwen van je ritme, probeer het!, je kan het!

 

Vraag anderen om hulp:


Lukt het echt niet met het (opnieuw) opbouwen van een ritme?, probeer je dan zo min mogelijk te schamen en vraag anderen om hulp, ik weet hoe moeilijk dit kan zijn, maar dit is zo belangrijk, vooral als het zelf (even) niet lukt, zo kan een ander je helpen met plannen, maar ook motiveren als het even niet lukt, kijk bij welke persoon jij een goed gevoel hebt!

 

Stel (nieuwe) doelen:


Stel week doelen op, deze hoeven lang niet zo groot te zijn, het is namelijk voor een week, zo stel ik vooral doelen als 6000 stappen per dag zetten, of 3 blogs in de week schrijven op, deze doelen zijn haalbaar en niet al te groot, dit helpt je namelijk heel erg weer terug in je ritme te komen, probeer eens kleine doelen te bedenken, je kan het!

 

Wees ook een beetje lief voor jezelf:


Niet alles lukt direct, terug in je ritme komen dus ook niet, wees daar ook van bewust, en wees daar ook niet streng in, lukt het een dag niet?, jammer dan, dan de volgende dag wel weer mischien!, probeer ook echt zo te denken hoe lastig het ook is, je kunt het!

 

Wil je wat kwijt?, heb je een tip nodig?, of wil je gewoon even praten?, heb je acuut hulp nodig?, neem dan contact op met iemand die je vertrouwt, of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks, en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?, en/of heb je een tip?, laat het weten in de reacties!, mischien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma


19 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page