top of page

Hoe ga je om met het nieuws (Tip blog)

Hey. Vandaag een blog met tips over hoe je (goed) om gaat met het nieuws!. Ik zelf ben echt een nieuws junkie en wil alles mee krijgen. Maar vaak wordt ik van het nieuws erg depri, boos en verdrietig!. In deze blog geef ik tips die mij helpen!. Lees gauw verder mischien zit er ook wat voor jou bij!

 

Zet een schermtijd op je telefoon


Nieuws komt op veel verschillende manieren binnen. Vaak ook via sociaal media kanalen!. Het kan zijn dat je zo veel door blijft scrollen dat je er in blijft hangen!. Dit is natuurlijk niet de bedoeling!. Hier bij kan het instellen van een schermtijd enorm helpen!. Kijk eens of dit wat voor jou is!. Je kan het!

 

Volg ook positief nieuws


Er zijn veel negatieve nieuws artikelen!. En natuurlijk moet dit ook in het nieuws te lezen en te zien zijn. Maar er zijn ook zekers positieve nieuws artikelen!. Probeer iedere dag een positief nieuws artikel te bekijken!. Je kan het!

 

Neem een nieuws moment per dag


Zorg dat je een keer per dag het journaal volgt en daarna verder niet meer. Kijk welk moment het beste is voor jou!. Dat kan natuurlijk s'ochtends, s'middags maar ook s'avonds zijn. Zoek eens uit welk moment het beste bij jou past!. Je kan het!

 

Bespreek je zorgen


Bespreek je zorgen over het nieuws met iemand die je vertrouwt!. Soms zit je namelijk zo in je hoofd dat je even niet meer weet hoe het verder moet!. Een ander kan je helpen met relativeren en/of met het bedenken van oplossingen!. Kijk eens of het je lukt het te bespreken!. Je kan het!

 

Kijk luchtige journaals


Er zijn heel veel verschillende soorten journaals!. Ga verschillende soorten journaals bij langs en kijk welk journaal bij jou past!. En/of van welke jij een goed gevoel krijgt! Je kan het!

 

Zoek afleiding


Lees eens een fijn boek. Kijk een leuke serie of doe wat anders waar je afleiding uit haalt. Zo ga je even uit je hoofd en ben je niet de hele tijd bezig met het nieuws!. Kijk eens wat voor manier van afleiding bij jou past!. Je kan het!

 

Wees ook niet te streng voor jezelf

Heb je een dag dat je de hele dag het nieuws volgt?. En dat je even niks anders kan doen?. Dan is dat ook oké!. Wees dan ook niet te boos opjezelf!. Het is namelijk heel normaal dat je ook wilt weten wat er allemaal gebeurt in de wereld!

 

Wil je even praten?. Heb je een tip nodig?. Of heb je advies nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact met 113 deze organisaties zijn er niet voor niks!. En je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?. En/of heb je een tip?. Laat het weten in de reacties!. Misschien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page