top of page

Bookstaview mijneetstoornisenik

Hey. Het is weer tijd voor een bookstaview. De komende tijd ga ik deze delen inplaats van persoonlijke blogs. Ik ben een beetje inspiratie loos als het gaat om de persoonlijke blogs. Dus ik ga even weer inspiratie zoeken!. En intussen krijgen jullie bookstaviews te lezen!. Deze week is het tijd voor het bookstaview van mijneetstoornisenik. Shannon praat open over haar eetstoornis en over haar boek!. Gauw lezen dus!

 

Wie ben jij?:


Ik ben Shannon. Ik ben geboren in 1993 en woon in Geleen (Zuid-Limburg). Op dit moment ben ik bezig met een studie tot Ervaringsdeskundige in Zorg en Welzijn, verder heb ik een eigen website: www.mijneetstoornisenik.nl waar ik regelmatig blogs schrijf. Ik hou enorm van de natuur en buiten zijn. Ik wandel graag en ben een enorme hondenliefhebber!

 

Wie zijn je favoriete auteurs?:


Die heb ik eigenlijk niet, maar als ik iemand zou moeten kiezen op dit moment: Judith Visser.

 

Wou je altijd al schrijfster worden?:


Nee, dat is vroeger nooit in mijn gedachten opgekomen haha!

 

Wat is je favoriete boek?:


Zondagskind van Judith Visser.

 

Wat is jouw inspiratie voor het schrijven van dit boek?:


Ik heb eigenlijk nooit echt een inspiratie gehad, omdat ik voorheen nauwelijks een boek las. Vroeger las ik wel graag boeken van Francine Oomen.

 

Lees je vaak boeken?:


Eerlijk antwoord: nee! Helaas veel minder dan ik zou willen. Tegenwoordig kom ik er vaak te weinig aan toe en voorheen had ik geen concentratie om te lezen.

 

Haal je inspiratie uit een bepaalde schrijfster/schrijver?:


Ik heb door het schrijven van mijn boek kennis mogen maken met mede-boekenschrijfsters, die ook hebben geschreven over hun ervaringen. Dat vind ik enorm inspirerend.

 

Welke schrijfsters?:


Emma Poot en Tember van der Steen zijn twee toppers die ik bij dezelfde uitgever een boek hebben uitgebracht.

 

Welke boek schreef je?:


Mijn Eetstoornis en Ik

 

Wanneer kwam je boek uit?:


26 februari 2021

 

Bij welke uitgever kwam je boek uit?:


Boekscout

 

Wat voor soort boek is het precies?:


Autobiografie/ervaringsverhaal

 

Waar gaat jouw boek over?:


Mijn boek gaat over mijn leven met een eetstoornis (anorexia nervosa). Met mijn boek heb ik duidelijk willen maken welke impact een eetstoornis kan hebben op je leven. Ook heb ik geprobeerd om een inkijkje in mijn hoofd te geven door fragmenten uit mijn dagboek er in te verwerken.

 

Hoe ben je op het idee van een boek schrijven gekomen?:


Ik schreef al jarenlang in een dagboek toen het heel slecht met me ging. Ik ben daar echter op een gegeven moment mee gestopt, maar toen ik een liefdesbreuk meemaakte begon ik opnieuw te schrijven omdat dit mijn ultieme uitlaatklep was. Op dat moment ben ik ook gaan teruglezen in het dagboek dat ik de jaren ervoor had bijgehouden op mijn laptop, al snel ontstond toen het idee dat ik daar iets mee wilde doen. Het was de ultieme afleiding en verwerking van mijn liefdesverdriet en het uitbrengen van een boek werd een nieuw doel in mijn leven. Ik wilde dolgraag naar buiten treden met mijn verhaal en niet langer mezelf hoeven te verstoppen en wilde dit ook uitdragen naar de buitenwereld zodat anderen door mijn verhaal te lezen zich hopelijk zouden beseffen dat ze niet alleen zijn en dat ze zich niet hoeven te schamen.

 

Waarom precies over dit onderwerp?:


Mijn eetstoornis heeft vanaf mijn dertiende een enorm grote rol in mijn leven gespeeld. Ik heb echter in die periode veel te maken gehad met onbegrip vanuit mijn omgeving. Naar mijn idee wordt er nog steeds te weinig gesproken over wat een eetstoornis nou écht inhoudt en wat het met je doet. Ik wil dat met mijn boek graag laten zien.

 

Is het boek gebaseerd op een waargebeurd verhaal?:


Ja, het gaat over mijn eigen leven.

 

Wat is het doel van dit boek?:


Ik hoop met mijn boek eetstoornissen meer bespreekbaar te maken en anderen te helpen om inzicht te krijgen in hun eigen eetstoornis, of in de eetstoornis van een naaste. Ik hoop dat anderen zich gesteund voelen door het lezen van mijn boek en weer hoop kunnen krijgen dat het leven weer beter kan worden.

 

Ben je van plan nog een boek te schrijven?:


Op dit moment niet nee, misschien ooit wel weer.

 

Wil je nog wat kwijt over je boek?:


Ik denk dat mijn boek een goed beeld geeft van wat een eetstoornis écht inhoudt. Mijn eetstoornis wordt vanuit verschillende kanten belicht door stukken uit mijn medisch dossier en hoofdstukken die geschreven zijn door mijn ouders en zusje. Ik heb al van veel mensen gehoord dat het ze echt wat meer inzicht en begrip heeft gegeven.,

 


Ben je bezig met een nieuw boek?:


Nee!

 


Hoe lang duurde het schrijfproces?:


Ik denk ongeveer één jaar.

 

Heb je een writersblock gehad?:


Nee.

 

Hoe zorgde je ervoor dat je geconcentreerd bleef?:


Mezelf niet te veel onder druk zetten. En tussen het schrijven door wandelingen in de natuur maken.

 

Heb je hulp gehad bij het schrijven?:


Ik heb een kennis die ook een boek heeft geschreven om hulp en advies gevraagd.

 

Zo ja, welke hulp?:


Hulp rondom het uitbrengen en om van de chaos op mijn laptop een boek te maken.

 

Ebook of gewoon boek?:


Gewoon boek!

 

Liever nooit meer lezen of nooit meer schrijven?:


Moeilijk! Dan toch nooit meer lezen, denk ik.

 

Luisterboek of ebook?:


Luisterboek.

 


Schrijf je liever op papier of op de laptop?:


Ik schrijf liever op mijn laptop omdat dat sneller gaat.

 

Wil je wat kwijt?. Wil je gewoon even praten?. Of heb je een tip nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact op met 113. Deze organisaties zijn er niet voor niks!. En je bent het echt waard!

 

Heb je dit boek al gelezen?. En wat vond je er van?. Zou je hem graag willen lezen?. Laat het weten in de reacties en start het gesprek!

 


 

Liefs Emma


ik wil Shannon heel erg bedanken voor het delen van haar verhaal!

Wil je ook mee doen aan het bookstaview?

Stuur dan een dm of email!

7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page