top of page

Boek recensie Steen voor steen

Hey!. Het is tijd voor iets nieuws en dat zijn boek recensies en dan van mental health of maatschappelijke boeken!. Ik lees enorm veel boeken zoals de meeste van jullie wel weten!. Ik vond het dus wel leuk zulke recensies te plaatsen op mijn blog, zodat jullie weten of jullie wel of niet dit boek moeten lezen!.


Het eerste boek is: steen voor steen van Jacodine Van De Velde!.

Weten wat ik van dit boek vond en of ik dit boek aanbeveel?. Lees dan gauw mijn blog!


Trigger Warning:

Zelfbeschadiging, lastige thuissituatie, pleegzorg

 

Schrijfster:


Jacodine Van De Velde

 

Genre:


Young adult

 

Belangrijkste onderwerpen:


Pleegzorg, zelfbeschadiging, trauma, lastige thuissituatie

 

Waar gaat dit boek over?:


Dit boek gaat over de zeventienjarige Iris. Die een heftig verleden achter de rug heeft, inmiddels heeft ze een fijn pleeggezin gevonden. Maar dat neemt niet weg dat ze voor altijd met de gevoelens van eerder moet zien te leven. Ze heeft muren om haar heen gebouwd om geen mens dichtbij te laten, zo kunnen mensen haar ook geen pijn doen of in de steek laten. Als ze voor het vierde jaar op rij. Met haar opa en oma weer op de camping Le Toursisol verblijft. Gebeurt er iets met haar moeder waardoor ze aan alles gaat twijfelen. De 19 jarige Maduro die ook op de camping verblijft, en ook met zijn eigen problemen kampt. Maakt het haar er niet makkelijker op. Die is namelijk vast besloten de muren van Iris naar beneden te halen!

 

Wat vond ik van het boek?:


Ik heb al vaker dingen gehoord over de boeken van Jacodine Van De Velde gehoord en dan vooral positief!. Ik was dus erg benieuwd naar dit boek!. En extra leuk is dat het boek van mij ook nog gesigneerd is!. Ik begon aan het boek en kon eigenlijk niet meer stoppen, ik was erg benieuwd naar Iris en Maduro. En wat er allemaal achter deze mensen schuil ging. Dat het steeds afwisselde qua perspectief was ook erg fijn en ook erg fijn voor mijn vrij korte spanningsboog. Het was een heerlijk boek. Met een heftig tintje, maar heel erg goed beschreven!. Ondanks dat dit boek een fictie boek is, leer je er toch ontzettend veel van!

 

Favoriete quote uit het boek:


'Mijn innerlijke genezing begon met accepteren dat ik misschien een ruïne was, gebroken, kapot, maar dat ruïnes nog steeds gewaardeerd worden door mensen'

 

Wat heb ik geleerd van dit boek?:


Ik heb vooral geleerd dat hoe beschadigd je ook bent. En hoe hoog je muren ook zijn. Er altijd mensen zijn die er door heen proberen te prikken. Ook heb ik heel veel geleerd over zelfbeschadiging en pleegzorg!. Het helpt me zeker me meer in deze onderwerpen te verdiepen!

 

Raad ik dit boek aan?:


Ja zeker!. Ook als je niks met lezen hebt en denkt nou wat moet ik hier eigenlijk mee?. Ik heb daar helemaal geen tijd voor en/of geen zin in. Ga hem zeker lezen!, het is niet alleen een erg interessant boek. Maar ook een lekker ontspannend boek waar je heerlijk snel door heen gaat!. Wat dus ook erg fijn is voor mensen met een korte spanningsboog!

 

Wil je even praten?. Heb je een tip nodig?. Of heb je een luisterd oor nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?, neem dan contact op met iemand die je vertrouwt, of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks en je bent het echt waard!

 

Heb je dit boek al gelezen?, zo ja wat vond je er van?. Zo nee zou je dat graag willen?, laat het weten in de reacties!. Misschien kan je een ander helpen!

 


 

Liefs Emma

10 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page