top of page

Autismeverhaal Niels

Het is alweer tijd voor het achtste autismeverhaal!. Dit keer vertelt over zijn autisme en over je kwetsbaar opstellen als man!. Zijn verhaal weten?. Lees dan gauw verder!

 

'Dat veranderde toen ik aan het eind van de basisschool begeleiding met paarden kreeg':


Ik kreeg mijn diagnose toen ik ongeveer 5 jaar oud was. Als kind was ik een rustige jongen. Ik was niet heel erg sociaal en had maar weinig vrienden. Dat veranderde toen ik aan het eind van de basisschool begeleiding met paarden kreeg. Dit heb ik nu al ruim 14 jaar. Ik ben hierdoor op meerdere vlakken erg gegroeid. Ik ben er vooral veel socialer door geworden en kan nu beter voor mezelf opkomen. Ook heb ik nu een fijne vriendengroep. Daarnaast heb ik twee opleidingen afgerond maar nu loop ik heel erg vast in het vinden van een passende baan.

 

'Kortom ik ben er nog elke dag heel blij mee en hoop dat anderen er ook iets aan hebben':


Ik ken in mijn omgeving heel weinig mensen met autisme. Daarom zocht ik een half jaar geleden op instagram naar herkenning. Ik heb al veel fijne accounts gevonden. Ook viel het me op dat het voornamelijk meiden en vrouwen zijn die hun verhaal delen. Dus met dank aan Emma (@een.gewoonmeisjemetautisme) ben ik een eigen account begonnen. Ik vind het heel fijn om mijn verhaal te kunnen delen. Ook heb ik al met veel mensen contact gekregen die ik anders nooit zou leren kennen. Kortom ik ben er nog elke dag heel blij mee en hoop dat anderen er ook iets aan hebben.

 

Heb je een tip nodig?. Wil je even praten?. Of heb je advies nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?. En/of heb je een tip?. Laat het weten in de reacties!. Misschien kan je een ander helpen!

 



 

Ik wil Niels heel erg bedanken voor het delen van zijn verhaal!


Liefs Emma

16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page