top of page

Autismeverhaal Lisa

Hey!. Het is alweer tijd voor het dertiende autisme verhaal!. In dit vertelt Lisa over haar diagnose autisme!. Wil je haar verhaal weten?. Lees dan gauw verder!

 

Voorstellen:


Hoi! Mijn naam is Lisa en ik ben 23 jaar. Ik heb de diagnose autisme al sinds mijn vierde. Vanaf dat ik naar de middelbare school ging ben ik bewust bezig geweest met wat autisme voor mij betekent. Steeds leer ik weer nieuwe dingen over mezelf en autisme, waardoor ik het leren als een levenslange reis zie. Gelukkig is het voornamelijk een mooie reis!

Ik merk dat ik dingen weleens anders beleef dan anderen. Ik kan bijvoorbeeld helemaal opgaan in bepaalde dingen en wil daar dan veel van weten. Dit had ik vroeger al met onder andere automerken, vogels en verkeersborden. Nu kan ik helemaal opgaan in muziek en games als Pokémon GO en Mario kart tour. Ook ben ik gefascineerd door het OV, met name door treinen. Dankzij mijn studie kan ik doordeweeks gratis reizen en heb ik al wat mooie plekken in Nederland gezien.

 

'Je bent mooi en waardevol en het is goed dat jij er bent':


Ik studeer Pedagogiek en zit nu in mijn afstudeerjaar. Wat ik de laatste jaren erg heb gemerkt, is dat het studeren niet altijd meevalt en dat scholen zich meer in mogen zetten om studenten met een uitdaging te ondersteunen. Er worden verwachtingen opgelegd waar je nog niet altijd aan kan voldoen. Ik wil met mijn ervaring later studenten gaan helpen om een fijne studietijd te beleven. Op dit moment mag ik al studenten met autisme helpen en merk ik hoe lastig het kan zijn om niet mee te kunnen komen met het tempo van een hbo- opleiding. Ook het je anders voelen dan de rest is soms moeilijk. Wat ik graag meegeef en mee wil blijven geven is dat iedereen goed is zoals diegene is, dus ook als je het gevoel hebt er niet bij te horen. Je bent mooi en waardevol en het is goed dat jij er bent!

 

'Sinds augustus 2018 schrijf ik voor mijn blog autisme positief bekeken (op facebook, instagram en mijn site) en hier schrijf ik over mijn ervaringen':


Het gevoel hebben anders te zijn dan de rest is voor mij een bekend gevoel. Soms loop ik tegen onbegrip aan, lukken simpel ogende dingen mij niet of heb ik het gevoel niet te klikken met leeftijdsgenoten. Toch heb ik in de afgelopen jaren ook gemerkt dat ik er niet alleen voor sta. In mijn directe omgeving heb ik mensen waar ik altijd bij terecht kan en ook via mijn blog ben ik mij hier bewust van geworden. Sinds augustus 2018 schrijf ik voor mijn blog autisme positief bekeken (op facebook, instagram en mijn site) en hier schrijf ik over mijn ervaringen, gerelateerd aan autisme. Het schrijven helpt mij om dingen te verwerken en het maakt mij rustig. Ik deel graag mijn ervaringen en mijn verhaal om anderen te kunnen inspireren. Er is namelijk zoveel mogelijk, ook met autisme. Inmiddels groeit mijn blog goed en ik had niet verwacht dat zoveel mensen interesse zouden hebben in mijn verhaal. Dagelijks lees ik inspirerende en herkenbare verhalen in de community die er op instagram is. Ik ben blij dat ik daar ook onderdeel van uit mag maken!

 

Wil je even praten?. Heb je een tip nodig?. Of heb je advies nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact op met 113, deze organisaties zijn er niet voor niks en je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?. En/of heb je een tip?. Laat het weten in de reacties!. Misschien kan je een ander helpen!

 


 

Ik wil Lisa heel erg bedanken voor het delen van haar verhaal!


Liefs Emma

11 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page