top of page

Autismeverhaal Kim

Hey!. Het is alweer tijd voor het vijfde autisme verhaal!. Dit keer lees je het verhaal van Kim die vertelt over haar autisme en over haar pestverleden!. Wil je haar verhaal weten?. Lees dan gauw verder!

 

Voorstellen:


Ik ben Kim 40 jaar, ik ben getrouwd en wij hebben samen twee sphynxen Skinny en Skip. Op mijn 38ste kreeg ik diagnose autisme. Vanaf toen zat ik in een rollercoaster. We gaan even terug de tijd in naar mijn jeugd.


 


'Middelbare school werd ik ook weer gepest tot ik op een gegeven moment een vierdejaars zo hard sloeg dat het afgelopen was':


Op de basisschool werd ik veel gepest en hoorde ik er eigenlijk niet bij. Ik werd buitengesloten, achterna gezeten, geschopt en geslagen. Thuis speelde ik buiten met jongere kinderen, tekende ik of verdween ik in een boek.

Middelbare school werd ik ook weer gepest tot ik op een gegeven moment een vierdejaars zo hard sloeg dat het afgelopen was. Derde en vierde jaar heb ik voor het eerst ervaren hoe het is om ergens bij te horen. Na middelbare school wist ik niet goed wat ik wilde en heb ik uiteindelijk gesolliciteerd bij defensie.

 

'Voelde mij anders, een buitenaards wezen. Had veel stress enorme hoofdpijnen en heftige depressie':


Daar heb ik vanaf mijn 17,5 tot mijn 30 ste gewerkt. Ben uitgezonden geweest naar Afghanistan en heb andere mission suports gedaan.

Daarna in burgermaatschappij getracht mijn draai te vinden. Maar elke keer liep ik vast. Hoorde er niet bij. Voelde mij anders, een buitenaards wezen. Had veel stress enorme hoofdpijnen en heftige depressies.

 

'Toen ik mijn diagnose kreeg en erna in een burn-out belande werd het op het werkplek van dat moment niet meer dragelijk voor me':


Toen ik mijn diagnose kreeg en erna in een burn-out belande werd het op het werkplek van dat moment niet meer dragelijk voor me. Beloftes werden niet nagekomen, ik werd zwart gemaakt, niet geloofd, buitengesloten. Voelde me daar niet veilig. Ondanks dat ik begeleiding had en minder uren werkte kwam ik niets verder.

 

'Wat ik mee wil geven. Blijf geloven in jezelf. Je stelt je niet aan. Loop je ergens vast maak het bespreekbaar of kies voor een nieuwe start':


Nu sinds korte tijd werk ik ergens anders. Ben ik aangenomen juist vanwege het autisme en voel ik me gelukkiger als ooit tevoren.

Werk 40 uur en heb energie over om te kickboksen en andere leuke dingen te doen. Begeleiding heb ik niet meer nodig en weet mijn grenzen goed te bewaken.

Wat ik mee wil geven. Blijf geloven in jezelf. Je stelt je niet aan. Loop je ergens vast maak het bespreekbaar of kies voor een nieuwe start. Veranderingen is echt lastig maar het kan ook beter uitpakken.

 

Wil je even praten?. Heb je een tip nodig?. Of heb je advies nodig?. Stuur me dan een dm of email!. Heb je acuut hulp nodig?. Neem dan contact op met iemand die je vertrouwt!. Of neem contact op met 113. Deze organisaties zijn er niet voor niks!. En je bent het echt waard!

 

Wat is jouw ervaring met dit onderwerp?. En/of heb je een tip?. Laat het weten in de reacties!. Misschien kan je een ander helpen!

 


 

Ik wil Kim heel erg bedanken voor het delen van haar verhaal!


Liefs Emma


32 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Review rolfstone koptelefoon

Hey!. Het is weer tijd voor een blog!. Dit keer een review van een product waarvan ik nooit had geweten dat ik er zoveel baat bij zou hebben!. En dat het me zo erg helpt!. Ik heb het product uitgetest

Autisme en gesprekken (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is alweer tijd voor een nieuwe persoonlijke blog!. Dit keer over autisme en gesprekken, want ondanks dat het een vrij klein onderwerp lijkt. Is het toch wel een groot onderwerp. Waar ik heel

Autisme en voor jezelf opkomen (Persoonlijke blog)

Hey!. Het is weer tijd voor een nieuwe blog!. De eerste van het nieuwe jaar!. Ik trap dit jaar af met een blog over voor jezelf op komen!. Want voor jezelf op komen is al lastig genoeg. Maar als je au

Post: Blog2_Post
bottom of page