top of page

interview (Bonusblog)

hey, vandaag een interview met insandauts

 

Studeren met autisme:


wat voor studie doe je?:

Ik ben bezig met mijn bachelor dierengeneeskunde aan de unversiteit in Utrecht

 

hoe lang doe je het al?:

Ik ben nu al drie jaar bezig. Normaal gesproken heb je dan je bachelor gehaald, maar omdat ik mijn derde jaar in tweeën heb gesplitst, doe ik nu nog een vierde jaar om de laatste vakken te halen


 


heb je last van problemen?:

ik weet van mezelf dat ik niet meer dan twee uur kan studeren naast mijn studie. eigenlijk haal ik dat al niet. Het is dus ontzettend goed plannen om toch alles gedaan te krijgen. En soms is het Pick your battles. en kies ik ervoor om bepaalde dingen te laten liggen. door het reizen naar de universiteit (2,5 uur enkele reis). Ben ik al overprikkeld als ik daar aan kom dan ook nog eens zoveel informatie in een korte tijd binnen te krijgen zuigt het wel alle energie op voor die dag



 

Krijg je hulp?:

Ik ben nu bezig om voorzieningen aan te vragen op het studeren makkelijker te maken. ik krijg bijvoorbeeld; extra tijd bij tentamens, zodat als de prikkels te veel worden. ik eventjes een pauze kan nemen en dat ik dan niet in tijdnood kom. Ook probeer ik te regelen dat ik zoveel mogelijk thuis kan maken qua werkcolleges en hoorcolleges zodat ik alleen voor de practica nog hoef te reizen. Of dit me gaat lukken weet ik nog niet.


 
wist je toen je ging studeren van je diagnose?:

ik wist al die tijd van mijn diagnoses. maar deed er tot het begin van mijn derde jaar eigenlijk niks mee. eind van mijn tweede jaar eindigde in een autistische burn-out en toen moest ik er echt aan geloven.


 

wat zeiden/Zeggen je studiegenoten hiervan?:

ik zei het meestal een beetje casual, of tussen neus en lippen door. ik denk niet eens dat de meesten weten dat ik autisme heb, zelfs als ik ze het verteld heb. er zitten heel veel rare mensen bij dierengeneeskunde, dus val ik eigenlijk niet eens op haha


 

Ik wil insandauts heel erg bedanken voor het delen van haar verhaal over studeren, er komen nog meer delen en voor de mensen die het leuk vinden Insandouts heeft ook een site en blog, ze maakt er erg mooie informatieve blogs op, lezen klik dan op deze link


 


 

Liefs Emma, en bedankt Insandauts voor het delen van je verhaal

8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Interview (Bonusblog)

Hey, vandaag weer een interview deze keer over een eetstoornis, want hoe ontstaat deze?, en wat betekent dit voor de persoon?, deze blog bevat wel heftige onderwerpen daar wil ik voor waarschuwen, ben

Post: Blog2_Post
bottom of page