top of page

Plan tips

Hey, vandaag een blog met tips om te plannen ,want hoe plan je eigenlijk en hoe houd je dit ook een beetje leuk?, de foto's die ik gebruik zijn van mezelf ik gebruik zelf de kracht planner van autismekracht

 

Lees je goed in:


Wil je een planner en weet je niet welke?, lees dan goed en zoek op internet welke planner bij jou past. Of ga eens naar een boeken winkel en blader eens door de planners ,zodat je kan zien welke het beste bij jou past (hier komt ook nog een aparte blog over)

 

Zorg voor structuur:


Zorg als je gaat plannen voor structuur dit doe je bijvoorbeeld; door verschillende kleuren te gerbruiken voor verschillende activiteiten die je moet doen

 

Zorg voor een vaste dag om te plannen:


Zorg dat er een vaste dag is, waar jij een week vooruit plannt dit zorgt voor meer rust en dat je de rest van de week overziet. Ik doe dit vaak op zondag

 

Maak een feestje van plannen:


Houd je niet zo van plannen?, zorg dan dat het leuk wordt om te plannen door bijvoorbeeld:


-Washitape

-gekleurde pennen/stiften

-stickers

-markeerstiften

 

Plan niet te veel:


Ga niet alle dingen plannen en alles strak op elkaar, dit zorgt voor onrust, want als je te veel plannt kan het alleen m

 

Plan rust in:


Ja dit klinkt mischien stom ,maar rust nemen is voor veel mensen een strugle ook voor mij als ik rust inplan zie ik dat en kan ik dat ook een beetje beter zo lijkt rust nemen op een taak

 

Schrijf je doelen op:


Bij sommige planners is hier al een apart gedeelte voor ,maar als dat niet zo is, is het handig om in je notities daar op te schrijven, zo houd je overzicht wat je die week voor doelen hebt

 

Baal niet als je planning niet helemaal loopt:


Soms gebeurt het dat een planning niet helemaal loopt. Baal dan niet hoe moeilijk dit ook is

 

Wil je wat kwijt?, over dit onderwerp, wil je wat kwijt?, of heb je een tip suggestie of opmerking?, laat het dan weten in de reacties of in de dm

 
 

Volgende week in de tip blog. Tips en info over verschillende planners

 

Liefs Emma

39 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page