top of page

Boeken tips

Hey,

Ik houd zelf heel erg van lezen en wil graag leuke boeken met jullie delen over autisme. En ook boeken die heel informatief zijn. Ook voor mensen zonder autisme, en ook over de 'bijverschijnselen' van autisme

 

Zondagskind: Dit boek is denk ik een van de bekendste boeken met autisme hier in volg je Jasmijn Vink. Die van af kleins af aan al worstelt met autisme zonder dat ze het weet. En daarom denkt ze dat ze raar is en past ze zich aan en leert ze gaande weg hoe ze mee moet komen met de maatschapij ,maar toch heeft ze het idee dat er wat 'mis' met haar is


 

Zondagsleven: het vervolg op zondagskind ik zal eerlijk zijn ik ben begonnen met het boek en ben gestopt ,omdat ik er niet door heen kwam niet ,omdat het niet goed geschreven is of ,omdat het geen mooi verhaal was. Nee ,omdat het te herkenbaar was voor mij. Dit gaat over het volwassene leven van Jasmijn Vink en over haar problemen die ze dan tegen komt. Ze weet dan wel dat ze autisme heeft ,maar het is voor haar nog een hele zoektocht om er achter te komen wat het inhoudt voor haar, precies en waar haar grenzen liggen. Allebei de boeken zijn geschreven door: Judith Visser

 

Maar je ziet er helemaal niet autistich uit:

Dit is ook een heel bekend boek en wordt ook vaak besproken dit is een van de eerste boeken die het beeld autisme echt goed neerzet. Het vermoeid worden en de prikkels die binnen komen. Ik heb deze gelezen nadat ik best lang twijfelde of ik wel een boek wou over autisme ,maar ik ben heel blij dat ik hem heb en gelezen heb. Ik las met zoveel herkening en toch was het ook wel een heel 'grappig' boek, omdat ze zoveel zelf spot heeft. Ze schrijft onder andere over hoe ze haar diagnose kreeg en haar jeugd hoe 'anders' die was dan van andere kinderen zonder autisme dit boek is zeker een aanrader voor mensen met en zonder autisme. Het boek is geschreven door: Bianca toeps en is onderdeel van de hoofdzaken serie van Blossom books.


 

Gek van mezelf:

Youtuber en filmaker Alwin Ritstier heeft jaren te maken gehad met een angststoornis en heftige paniekaanvallen. In dit boek verteld hij over zijn angstoornis, waar het wegkomt en wat hij er aan doet. Ook geeft het tips om prikkels tegen te gaan in de laatste bladzijdes van het boek, maar het is vooral een heel intresant boek ook voor mensen zonder een angstoornis. Ik zelf heb ook geen angstoornis ,maar vond het toch heel intresant. Ook een heel leuk ding is dat je met de QR codes die in het boek staan. Extra video's kan bekijken die je niet ziet als je het boek niet koopt het boek is dus geschreven door: Alwin Ritstier en is uitgegeven door uitgeverij Lev

 

Blauwe dagen: Dit boek gaat over een meisje dat depressief wordt als haar vriendje het uitmaakt. Het is een jeugdboek ,maar ook echt de moeite waard voor volwassenen. Het is een heel herkenbaar boek voor mensen die met depressies te maken hebben. Ook voor mensen zonder depressies is dit een heel mooi boek. Je krijgt echt een kijkje in het hoofd van iemand met een depressie en je leest dat je met goede hulp er boven opkomt dit boek is geschreven door Caja Cazimier

 

Boeken die ik nog wil lezen:

 

Ik heb natuurlijk niet alle boeken gelezen die ik nog wel wou lezen over autisme/mentale gezondheid ,maar ook hier wou ik even een lijstje van maken, om toch het boek aan jullie te tippen. Ik heb hier niet echt wat over te zeggen ,maar ik kan wel delen ,waarom ik de boeken graag wil lezen.

 

Meer dan ik denk:

Dit lijkt me een heel intresant boek ,omdat het gaat over een meisje (nu een vrouw) die worsteld met verschillende mentale problemen en zich altijd raar voelde, en dat pas later de diagonose autisme eruit is gekomen, ik weet zelf niet hoe het is om het pas later te weten ,maar ik weet dat heel veel mensen de diagnose pas later krijgen. Dus daarom lijkt me dat een heel leuk en Intresant boek. Hoe gaat ze ermee om?, en hoe gaat ze om met al haar mentale problemen? Dit boek is geschreven door: Emma Poot

 

Dagboek van mijn depressie:

Dit lijkt me een heel intresant boek ,omdat veel mensen met autisme wel eens te maken hebben/hadden met sombere gedachtes of met depressise ik zelf ook. Ik denk dat dit een heel herkenbaar boek is en dit heel goed uitlegt wat een depressie nou eigenlijk inhoudt en wat iemand met een depressie denkt en hoe het is hun hoofd. Het is ten slotte geschreven door iemand die zelf meerdere depressies heeft gehad dit boek is geschreven door: Tember van de Steen

 

Anders gaat ook:

Dit lijkt me een heel mooi boek, omdat het gaat over iemand die leeft met autisme en adhd, ze geeft goede tips in het boek, life_hacks en meer over hoe je kan leven met autisme. En tips zijn altijd welkom natuurlijk. Dit boek is geschreven door: Elise Cordaro

 

Hebben jullie nog leuke of intresante boeken tips? Wat geralateerd is aan autisme, laat het weten in de reacties of op instagram in de reacties.

 

Volgende week: tips voor leuke instagram accounts over autisme

 
 

Liefs Emma


42 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments


Post: Blog2_Post
bottom of page